The first week at sea

Hoi allemaal,
Het is hier echt geweldig. Zaterdag ging ik op het schip en deze week is zo snel gegaan want morgen is het afscheid al!
Wat hebben we veel gedaan deze week. Na zaterdag iedereen doei gezegd te hebben werden de wachten verdeeld en de kamer indelingen gemaakt tot aan Tenerife. Ik heb echt supergezellige mensen in mijn hut. Het is heel klein, er staan twee stapelbedden in en een wastafeltje. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee. De wc's en de douches zijn ook gewoon prima zo lang je alles maar schoon en opgeruimd houd. Dat hebben we ook veel gedaan deze week, opruimen. Ten eerste je hut maar ook de voorraden eten en spullen.
Er moest een plan gemaakt worden voor het inruimen van het eten, dat wilde ik wel doen, daarmee nam ik soort van de leiding. De grote vrachtwagen kwam en alles ging in 1 x goed, wat uitzonderlijk was zei Maurice, de kok. Toen op het einde voor mij applaus kwam voelde ik me wel even superblij. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo van het ordenen, daar is mijn zus altijd beter in, daarom was het extra leuk. Verder hebben we nog brandoefeningen gedaan, alle zeilen vastgemaakt, een planning gemaakt voor school en gesport.
Ik voel me zo thuis hier. Natuurlijk was het wel even wennen maar dat wennen ging zo snel, alles lijkt zo normaal nu hier, terwijl het heel anders is dan thuis. Bijvoorbeeld warm eten tussen de middag, zelf verantwoordelijk zijn wanneer je naar bed gaat (daarom zijn we wel allemaal moe haha) en keukendiensten hebben, dus constant bezig zijn met tafeldekken, afwassen, koken en schoomaken in de keuken.
Ook de mensen zijn allemaal zo chill, niemand valt buiten de groep en iedereen helpt elkaar, het is gewoon familie.
We moesten onze telefoon aan het begin inleveren en ik merk dat ik hem helemaal niet mis. Gister kregen we wel even onze mobiel terug, zo'n momentje is top om even te whatsappen en bellen maar daarna vind ik het ook weer lekker om hier te zijn.
Ik kan echt niet wachten om heerlijk te zeilen in warm weer want er is hier nog wel vaak regen. Varen gaan we vannacht voor de eerste keer doen! Ik kijk er echt naar uit :). Morgen komt mama meevaren tot Ijmuiden naar het grote afscheid. Wel leuk om iedereen nog een keer te zien maar heel veel zin heb ik er niet in.. Het wordt sowieso een grote emotionele boel.
Tot aan Tenerife wordt het wel even bikkelen op de Noordzee ook met nacht-wachten, maar daarna wordt het lekker weer en starten we met school.
Misschien tot morgen in Ijmuiden en anders tot mijn volgende blog! (Ik weet niet zeker wanneer die komt omdat ik niet zoveel internet heb)


Heel veel liefs,
Linthe

Reacties

Reacties

PF

Goeie reis Linthe!!!!

Wela

Lieve schat, wat een geweldig verslag. Ook gister je blije stem even horen is heel bemoedigend. Wat dapper dat je de leiding van het indelen nam! Op een info avond vertelde ze ook al dat dat altijd mis gaat en heeeeel lang duurt. Petje af dame! Dat heb je maar mooi anders weten te doen. Jij bent al helemaal klaar om te gaan. Nog even een uurtje emo-gedoe op de kade van IJmuiden en dan ga je de wijde wereld in met je scheepsfamilie. Liefs en geluk voor jullie! Trotse Wela

Schip ahoy!

Wat was ik blij toen ik je gister aan de telefoon zo blij hoorde. Vannacht ga je de spoorbrug door!!! Heb heel veel zin om je morgen nog 1 keer plat te drukken.
Papa

mama

Helemaal top! Fijn dat je je thuis voelt. Ik ben trots op je en ik leef helemaal met je enthousiasme mee! Tot morgen!
dikke kus, mama

ooooooooh pa chicken

Goed verhaal
snel zeebenen kweken. Ook in warme wateren kan het stormen. Zolang het maar niet in je hoofd stormt is dat te overkomen. Veel plezier.

Mariette

Linthe, wat is je verslag leuk om te lezen! Het enthousiasme knal er uit. Wat knap dat je zo snel de leiding op je durfde te nemen. Zo zie je maar weer, je kunt jezelf altijd verrassen. Fijn voor je! Nik en ik gaan morgen ons best doen om je te komen uitzwaaien. Ik hoop dat het lukt met mijn werk.
Succes vannacht en hopelijk tot morgen! X

Lara van der Reijken

Heeeel veel plezier linth! als je weer terug bent over een half jaar gaan we met de meiden even bijkletsen. Maar eerst heel veel nieuwe dingen beleven. :)
Ik ga je volgen op je blog en ben benieuwd naar al je verhalen! succes meis!
xxxx

Leneke en Peter

Wat een geweldig verslag heb je al gemaakt. Leneke komt je vanmiddag uitzwaaien in IJmuiden.Liefs O. Peter
Lieve linthe, pas net gekeken naar je mooie verhaal, wat een verrassing. Je schrijft helder duidelijk en met reflectie. Compliment en de reis moet nog beginnen. Zal vanmiddag mijn best doen om er geen emotionele boel van te maken. Tot zo O. Leneke

Jacqueline Wesselius

Wat geweldig dat je reis zo goed begonnen is! Ik kijk uit naar je volgende verslagen. Benieuwd hoe snel je een echte zeerob wordt!

Petra Holman

Reis net begonnen en nu alweer zoveel geleerd over jezelf! Wat fijn voor je en hoe gezond is het om uit je comfort zone te stappen en te ontdekken waar je eigen talenten liggen! Linth, dit wordt een ervaring die niemand je meer afneemt en die je altijd meeneemt op je reis van de rest van je leven!

Oma Conny

Wat een goed verslag van de eerste week op zee. Wat heb je al veel geleerd en gedaan! Dankzij je verhaal kan ik me een voorstelling maken van je leven aan boord! Intussen heb ik het filmpje van Wela gezien van het afscheid in IJmuiden: nu ben je ècht op zee! Heel veel plezier wens ik je!Veel liefs.

Ome Deef

Geweldig Linth, krachtige start van een transformerende reis. Heel veel plezier op dit avontuur van je leven!

Loïs

Lieeeeve Linthe,
Ooooh wat vond ik het erg dat ik er niet bij kon zijn.. Zeker toen ik van Vera hoorde hoe moeilijk iedereen het had! En wat mis ik je nu al zeg! Toch blijft het tof dat je het doet en het is erg gaaf om je reisverslagen te lezen! Heeeeele goeie reis moppieee, Iloveyouu xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!