Bermuda en Azoren

We kwamen in de nacht aan en omdat we nog niet de haven in konden gingen we vlak voor de haven ankeren (mocht eigenlijk niet). De volgende ochtend vroeg werden we weer lekker vroeg uit ons bed gehaald voor de douane. Maar wat was Bermuda mooi.

Op Bermuda kregen we vrije tijd een hele dag dus iedereen kon thuis weer even uitgebreid bellen en contacten wat wel even heel chill was. Ook gingen we naar een heeel mooi strandje met superblauw water en mooie rotsen. Heel chill dagje strand gehad daar en natuurlijk heel erg genoten van het mooie plekje.

Na nog wat ochtendjes school gingen we sporten in de middag. Hardlopen naar een strandje was het plan maar onderweg kwamen we een soort terrein tegen waar je supergoed levend stratego op kon spelen. Eindelijk konden we onze leuke zelfgemaakte stratego kaartjes uitproberen J. Na een leuk potje liepen we rustig weer terug.

Ik weet niet meer precies de volgorde waarin we alles gedaan hadden maar het kwam erop neer dat we steeds in de ochtend school hadden en dan in de middag werd er altijd een bel geluid met het plan van die middag. Dit keer kwam de Spirit of Bermuda langs zij liggen. Dat zijn kinderen van Bermuda rond de 13 jaar die een week op dat schip zeilen rond Bermuda. We hadden iets georganiseerd met in de mast worden gehesen, rondleiding en presentatie. Ook waren ik en Christiaan, Douwe, Jop en Matthias aan het vissen dus daar mochten ze ook langs komen om een lekker visje te zien geslacht worden haha… We hadden met onze zelfgemaakte vislijntjes iets van 30 vissen gevangen en ontleed en klaargemaakt voor de bbq van die avond.

Intussen was de Thor Heyerdaal (de Duitse sas) ook gearriveerd dus in de avond gingen we lekker barbecueën met de 3 tall ships. Supergezellig! Na de bbq gingen we nog een film kijken op het schoenerzeil.

De avond erna liet de Thor eerst een paar filmpjes zien van hun reis en daarna mocht ik een paar van mijn filmpjes laten zien. Best wel leuk dat dat op het schoener zeil voor zo veel mensen gepresenteerd werdJ.

Ook ergens gingen we met z’n alle naar het ‘dolfinarium’. Eerst met de bus naar Hamilton en dan naar het uiterste puntje van de westkust. Het was dus eigenlijk niet echt een dolfinarium, het waren dolfijnen in een best wel klein stukje water. Het was wel heel leuk maar toch vind ik het zelf specialer om dolfijnen te zien midden op de oceaan. Omdat er een Nederlands meisje werkte die Martin kende mochten we de dolfijnen aaien en voeren, heel speciaal en leuk! Met de ferry weer terug naar Hamilton en terug naar de Regina.

op Bermuda hebben we echt heel veel gedaan! En ik vond het echt heel erg leuk. Vaarwel Bermuda hallo grote oversteek. En wat voor een. Na de eerste twee dagen kwam er een storm opzetten. Koud, nat en heel veel golven. Ik vond het geweldig, ik denk de andere niet zo ;). Mutsen, thermo’s en warme truien werden uit de kasten getrokken voor wacht en dan was je klaar en was alles gezellig doorweekt. De laatste 300 mijl was er weer scheepsovername, de storm was weer gaan liggen en met tegenwind motorde we het laatste stuk van het eerste deel terug naar huis…

Azoren, wauw een plaatje. Op de Azoren is het een traditie van zeilschepen om een tekening te maken op de kade met iets van de reis die je aan het maken bent, dus de hele kade is een soort museum van schilderingen. Elke weer compleet anders, heel vet. We gingen met de groep naar de schilderingen van sas van vorige jaren kijken, echt heel leuk! Nu zijn we zelf bezig met onze eigen J.

De twee dagen erna was de solobivak en we kregen nog een lezing over walvissen. Ook gingen we sporten, nou ja meer een berg oplopen dus ja sporten. We gingen naar een heel mooi uitkijkpunt. Waarschijnlijk het laatste geweldige uitzicht van de reis…
Ook hadden we bezoek van een middelbare school en we namen onze laatste duik in de zee om half 8 ' sochtends kouuuudd !!

Morgen vertrekken we richting IJmuiden en zien we wel waar de wind ons brengt, misschien nog een tussenstop in Engeland of Brest, wie weet. Zoals Martin altijd zegt; een plan van een boot is als iets schrijven op het strand.

Liefs en tot.. snel!!

Linthe

Papa

Bestemming IJmuiden.... dat klinkt geweldig!! Wij tellen af. Behouden vaart op je laatste tocht stoere.

Wela

Wat een heerlijk verhaal. Wie had kunnen denken dat je even 30 vissen vangt en klaarmaakt voor de bbq, je je eigen filmpjes vertoont op het schoener zeil en je een storm op zee leuk vindt. Dat dolfijnen midden op de oceaan specialer zijn dan in een dolfinarium en de Azoren om meer redenen heel speciaal zijn geworden. We tellen de dagen af en ik verheug me op de verhalen en filmpjes die nog gaan komen, maar vooral om jou te omarmen! Wat een wonderlijke reis van een wonderlijk meisje. Tot gauw.

Leneke

Eerst heb ik die prachtige foto van je zee bij Bermuda gefotografeerd met mijn iPadgenomen daar komt een schilderij van lieve Linthe. Kun jij mij een foto sturen van jouw tekening op de Azoren? Een prachtig verhaal, lees dit bij het wakker worden in bed. Je was zo ver weg en de tij was zo lang en nu nu nog maar 3 weken. Hoe voelt dit voor jou? Lieve schat knuffel van mij en Opa Peter

ooooooh pa

Bedankt dat we mee mochten genieten van je foto's verhalen en filmpjes als reisgenoten met walbenen wel zien je later

Oma Tiktak

Wat had ik uitgekeken naar je blog! Wat leuk dat jouw film voor iedereen vertoond werd! Zeer trots op deze kleindochter. De foto's zijn ook prachtig !
Leuke belevenissen en nu de laatste 3 weken, geniet maar van de zee, de dolfijnen en de wind ! Veel XXX Oma en Opa

Arnold

Dit lijkt echt het langste feestje dat je mee kunt maken. Had je destijds eigenlijk geaarzeld of je dit echt wilde? Want dit is niet iets wat al jouw leeftijdgenoten ook 'even' doen. Ben erg benieuwd om te horen wat jij zelf het belangrijkste hebt gevonden van al je ervaringen. Of misschien moet dat nog komen! Fijn laatste stuk van je reis, wens ik je.

Mariette en Nik

Lieve Linthe, wat een geweldig verhaal weer. Ik geniet iedere keer weer van jouw belevenissen.
Geniet nog even extra van de laatste dagen!!! Wij zien je graag weer terug X