Ik ga, ìk ga, ik gá.

Hallo lieve mensen, familie, vrienden en kennissen.

Een halfjaar geleden ging ik bij mijn vriendin Pien lunchen. We waren lekker aan het kletsen en op gegeven moment kwam het onderwerp op ´School at Sea´. Ik had al van Pien gehoord dat ze daaraan mee ging doen maar het was meer een vaag beeld van o ja zíj gaat een halfjaar zeilend haar lesprogramma volgen. Nooit was het idee opgekomen dat ik dat ook zou kunnen doen... Tot die ene middag.
Wela stelde de wonder vraag; maar eh, zou je je nu ook nog kunnen aanmelden? Ja natuurlijk zei Pien. Bam. Daar was het. Een soort vonkje vanbinnen. Ik kon dat ook doen! Toen ben ik het helemaal gaan onderzoeken en op gegeven moment was het vuur aan en koos ik echt voor School at Sea.
Nadat ik me had aangemeld volgde de fondsverwerftrainingen, want deze reis koste wel even €20370. De fondsverwerftrainingen waren een 3-tal zondagen waarin Brenda Sarbach ons coachte tot verantwoordelijke sponsorwervers. De derde zondag kregen we ook coaches waarin we de komende periode iedere week contact opnamen over hoe het ging.
Een plan maken, mailtjes versturen, een site opzetten, filmpjes maken, facebook berichten plaatsen en vertellen vertellen vertellen.

Toen kwam het selectieweekend. Helemaal op z'n 'school at sea'. Eigen verantwoordelijkheid, teambuilding, zelf afwassen, zelf koken en zelf 'de leukste avond van je leven' maken, maar ook de hele groep beter leren kennen. Het was een topweekend!

En weer verder sponsoren zoeken, een benefiet voorstelling organiseren, oppassen, site uit de lucht --> site weer opbouwen...
Toen kwam het selecteren of je uiteindelijk wel of niet meeging. Ik was met papa aan het zeilen en toen werd het selecteren ook nog uitgesteld, echt zenuwslopend was dat. Maar uiteindelijk het verlossende mailtje:Je bent geselecteerd voor School at Sea schooljaar 2014/2015!

Maar ik zat op zo'n 3/4 van het geld dus ik was er nog niet...
Intussen begon school ook weer dus weer een nieuwe klas en nieuwe docenten. Het kwam erop neer dat de 1e SE-week net viel in de week dat ik wegging dus toen kwam het plan dat ik de se-week vóór de herfstvakantie maakte ipv na. Allemaal heel leuk en aardig maar dat betekent wel keihard werken om alles op tijd af te krijgen. Maar ik was al lang blij dát het mogenlijk was en dat alle docenten meewerkte en mijn school daar helemaal voor openstond (en staat ;)).
Ook het gesprekje tussen school en school at sea verliep helemaal prima, de toetsen zouden opgestuurd worden en mijn school werkt helemaal mee.
En dan hoor ik vandaag mijn laatste sponsor binnenkomen. En het resultaat is hieronder te zien:

Ik wil iedereen die dit mogenlijk heeft gemaakt enooorm bedanken. Zonder jullie hulp was dit nooit gelukt. Hierbij bedoel ik de steun van het geld maar ook de mentale steun die veel mensen gegeven hebben. Heel veel dank hiervoor.

18 oktober is het dan zover. Dan gaan alle 34 leerlingen aan boord. We verblijven 6 dagen in Amsterdam en op vrijdag 24 oktober mag iedere leerling een famililid meenemen op de boot naar Ijmuiden. Daar komen we aan en gaat alle familie van boord en is het afscheid aangebroken en om 3 uur vertrekken we dan écht.
(Wie wil mag mij uitzwaaien op vrijdag 24 oktober in Ijmuiden van ongeveer 13:00 tot 15:00)

Heel veel liefs xxx Linthe

P.s Wil jij tijdens mijn reis een melding krijgen als er een nieuw verhaal, een nieuw filmpje of nieuwe foto's op mijn webiste zijn? Dan moet je even rechts in het witte balkje je e-mail invoeren! (als je dit verhaal via een email hebt gekregen hoeft dat natuurlijk niet want dan sta je al in de mailinglijst ;))

Reacties

Reacties

Maaike Vos

Hoi Linthe,

Wat gaaf!!! Zo cool dat het je gelukt is! Wat een doorzettingsvermogen! Ik ken je helemaal niet, maar vind je nu al een voorbeeld. Ik kijk uit naar je reisverhalen. Geniet van de laatste voorbereidingen. Veel liefs aan je vader en Marihuela.

Liefs,
Maaike

Wela

Zelfs al was ik zo dichtbij, als ik je verhaal nu zo lees krijg ik kippenvel. Wat bijzonder is dit. Je hebt het ongelooflijk knap gedaan en je bent hartverwarmend gesteund door familie, vrienden en zelfs wildvreemden. Het is ons allemaal gelukt, met jou in de hoofdrol. Dapper meisje nu duimen we op een behouden vaart vol avontuur. En hoe het ook zal zijn, wij zijn hier. Wachtend je weer te zien. Kus wela

Karin Tiktak

Lieve schat, ik ben apetrots op je! Tranen van blijdschap rolden vanmiddag over je wangen, nu staan álle lichten op groen! Ik geef jou, mijn prachtige dochter, vol vertrouwen over aan de wereld en ben heel blij dat ik voor een piepklein stukje met je mee mag reizen!
kus, mama

Guido Heezen

Zo cool!! Wat super leuk, spannend én relaxed dat je dit gaat doen! Zelf heb ik ooit ook een keer die oceaan over mogen steken en ik vond het echt heerlijk! Ik gun je echt een super mooie reis en ben benieuwd naar je updates!

Papa

Super Linthe!!! Heel goed gedaan. Ben ape trots.

liesje

Wat heb je een spannend maar mooi voortraject beleefd. Fantastisch! En nu de voorbereidingen voor de tocht.
Ik wens je veel mooie ervaringen toe: Alles komt goed, niet linksom dan maar rechtsom, is een motto om je aan vast te houden in elke situatie.
Veel liefs, tante Liesje

Oma Leneke

Lieve Linthe
Was er gisteren bij toen je laatste sponsor belde en je daardoor het groene licht kreeg. Was ontroerd over zoveel generositeit en jouw reactie daarop. je papa was ook geëmotioneerd en het was eigenlijk of het nu pas helemaal tot me doordrong Een nieuw, mooi spannend stuk leven ligt voor je.Je durft dit omdat je sterk nieuwsgierig en nog veel meer mooie eigenschappen hebt.Alle mensen die van je houden, je ouders natuurlijk met stip bovenaan, reizen met je mee.Tot zover Liefs Oma leneke

Nathasja Gootjes

Wat een geweldige kans, ervaring om op te doen. En je hebt m met beide handen aangegrepen, zelf mogelijk gemaakt. Petje af! Dit geeft mij inspiratie, dankjewel en heel veel plezier. (Vriendin van Marihuela en Reinoud)

Veerle

Lieve Lint, echt heel erg gaaf dat het dan nu eindelijk gelukt is. Je bent nu écht zover dat je een super avontuur gaat beleven! Ik ben erg blij voor je, maar ik ga je wel enorm veel missen hoor!!! Linthe at sea en ik aan wal ;) Geniet ervan meis! Liefs je vriendin Veerle

Oma Tiktak

Lieve Linthe,
Je bent nu aangemonsterd en je gaat het zeemansleven ervaren. Geweldig gedaan !
Hou je taai en geniet er van!
we houden van je, behouden vaart en kom veilig terug!

Iris (je oude trainster van DES :))

Wat gaaf Linth, echt een super mooie ervaring!
Geniet er maar heeel veel van!

Groetjes Iris

Petra Holman

Lieve Linthe, wens je zoooo veel plezier, wat een ervaring moet dit worden voor je!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!