De Grote Oversteek

Hola!
Ik zit nu midden op de oceaan terwijl ik dit typ. We zijn nu net weer aan het zeilen na ongeveer 2 dagen bij Kaap Verdië gelegen te hebben. Nu gaan we de grote oversteek maken naar Dominica.
Er is echt veel gebeurd de afgelopen dagen, bijvoorbeeld de hut- en wacht wissel, de schooldagen en we hebben 2 Maui Maui vissen gevangen en een tonijn (ze waren echt heel erg lekker!).
De dagen zijn nu zo verdeeld: je hebt een wachtdag of een schooldag. Per wachtdag zijn er 3 wachten; 1-5, 5-9 en 9-1 uur. Ik zit in de wacht van 9-1. Ik heb dus de ene dag 2 x een wacht van 4 uur en de volgende dag een schooldag van 9 tot 6 uur. Ik slaap nu in de hut met Julia, Hannah en Fleur. Weer heel erg gezellig :).
Toen we aankwamen bij Kaap Verdië gingen we eerst nog even voor anker, maar daarna gingen we aanleggen omdat we Kaap Verdië in mochten. Het was zo indrukwekkend om te zien hoe dit toch ook weer heel verschillend is dan wat we gewend zijn in Nederland. De 2e dag zeilden we weer door naar een ander eiland van Kaap verdië (er zijn in totaal 10 eilanden). Daar gingen we voor anker en mochten we… Zwemmmeeen!! We dachten even leuk naar de kant toe te zwemmen maar dat was eigenlijk nog best wel ver. En het was ook een beetje awkward want toen we de stenen opklommen naar het soort zwarte strand kwamen er een paar KaapVerdische jongens ons gewoon een beetje aanstaren. Ook omdat er niet zoveel te doen was gingen we maar snel weer terug het water in en terugzwemmen naar de boot.
De volgende morgen werden we met de bijboot naar het eiland gebracht en gingen we met de hele groep door het mini dorpje lopen. Het leuke was dat al die jongens gewoon random met ons meeliepen of dat heel normaal was. Weer heel indrukwekkend om hun leefomgeving te zien. Daarna hebben we nog even bij de boot gezwommen en toen gingen we weer vertrekken.
Ik heb ook nog een vliegende vis ontleed, ik vond het echt heel interessant :). Verder heb ik nu iets van 4 schooldagen gehad. Ik vind het echt heel chill. We moeten gewoon elke ochtend een dagplanning maken en je mag alles gewoon zelf een beetje plannen, het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid of iets afkomt. De leraren controleren wel steeds of je bezig bent en met wat maar over het algemeen mag je zelf weten wat je doet en wanneer je het doet, als je maar bezig bent wanneer dat moet. Bij een schooldag kan je ook gewoon inplannen om 2 uur een boek te lezen voor Engels. Je werkt eigenlijk gewoon steeds door tot je iets niet snapt en dat vraag je dan. Eigenlijk echt vet chill.
Ik krijg het steeds meer naar mijn zin en elke keer denk ik, wat nou als ik nu gewoon op school had gezeten, dan had ik dit niet allemaal mogen meemaken maar ik ben zo blij dat ik dit gewoon allemaal mag beleven op zo’n jonge leeftijd. Erg bijzonder!
Ook heb ik midden op de oceaan gezwommen!! Wie kan dat nou zeggen op z’n 16e :o.
Foto’s (en filmpjes) probeer ik in Dominica weer up te loaden.
Liefs en tot de volgende blog!
Linthe

Reacties

Reacties

Guido

Wat cool Linthe! Gaaf wat je meemaakt!

ooooh pa

Krijgen jullie ook voorlichting over wat je te wachten staat bij aankomst in alweer een "vreemd" land? Je maakt lekker van alles mee en de zee krijgt op jou geen vat. Lekker eten en niet kotsen en misschien bij slecht weer een overgebleven karbonaatje extra. En..... de reis is lang nog niet ten einde, er staat je nog wat te wachten. Eigenlijk wel heeeeel prachtig. Geniet en vergeet je ervaringen niet op te slaan in de hersencellen voor later. Want het is wel heel speciaal. Groetjes Linthe.

Julissa

Waauw. Linthe wat heerlijk om dit te lezen. Geniet er met volle teugen van. En blijf schrijven, vind het super leuk om te lezen.

Wela

Heldin ben je. En wat was het fijn om je stem te horen na al die tijd op de oceaan. Je schrijft prachtig. Dankjewel voor je verhalen.

Oma Tiktak

Wat een leuke belevenissen! Dat fileren vn die vis , vond ik heel erg bijzonder, zo zag je hoe hij vanbinnen inelkaar zit.
Buitengewoon interessant.
Leuk dat je van alles zo geniet. Ja , die heerlijke zee ....
Kus, Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!