Solobivak op de Azoren

Ín de ochtend werden we verrast dat we over een halfuur al weggingen naar de solobivak. Geweldig, een halfuur om je tas in te pakken voor 2 dagen in de wildernis. Snel naar de supermarkt om voor 10 euro eten in te kopen en hop naar de ferry, want die ging om kwart over één. Net toen we er bijna waren… Je raad het al, we waren te laat. Toen moesten we 4 uur wachten op de volgende, wat zou betekenen in het donker ons plekje vinden. Nou ja het zij zo. Op het andere eiland waar ook een vulkaan staat begonnen we omhoog te lopen met onze zware backpacks joehoe El Teide 7.0? Omdat we veel omhoog moeten lopen herinnert dat ons altijd aan die leuke klim op de vulkaan El Teide dus noemen we alles wat ook maar een beetje lopen omhoog is El Teide 3.0, 4.0, 5.0 enz.
Toen we eindelijk een geschikt bos gevonden hadden werden we verdeeld in kamp noord en zuid. De ene helft werd een voor een gedropt in de ene helft van het bos en de andere helft in de andere helft. Op gegeven moment haakte ik ook af en kwam ik aan op mijn plekje. Het was heel donker dus ik heb mijn tas ergens neergezet, mijn hangmat en zeiltje opgehangen en lekker in mijn hangmatje gaan liggen.
In de ochtend werd ik wakker door fluitende vogels en toen ik mijn ogen open deed zag ik een blauwe lucht door de hoge boomtoppen. Geweldig. Nou ja eigenlijk werd ik wakker door mensen die zin hadden om heel vroeg eens lekker bomen om te gaan hakken ;). Ik had wel honger dus ik at en dronk wat en toen had ik wel zin om iets te gaan doen. Ik had mijn horloge afgedaan omdat ik deze twee dagen wilde doen waar ik, alleen ik, zelf zin in had en niet omdat het er tijd voor was. De hele dag heb ik inderdaad gedaan waar ik zin in had. Wat wel jammer was is dat je niet echt helemaal alleen zat. Om mij heen hoorde en zag ik iets van tien mensen. Maar uiteindelijk was het ook niet zo erg.
Ik heb heerlijk nagedacht over alles, gegeten, geslapen, gechillt en beetje dingetjes gebouwd. In de avond wanneer ik moe was ging ik maar weer eens slapen en in de ochtend werd ik weer wakker door fluitende vogeltjes, wat een heerlijk leven ?. Mijn zeiltje had ik goed opgehangen want 2x had het geregend en ik was niet nat geworden!
Voor ik het wist werd er alweer omgeroepen om te gaan opruimen. Echt een super ervaring en heel rustgevend. Met de ferry gingen we weer terug naar ons eigen eilandje naar ons huis.

Reacties

Reacties

Wela

Zucht. Prachtig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!