Feestvieringen op Curacao en Aruba

Hoi allemaal!

Ik zit nu op Aruba en vanavond vieren we oud&nieuw. Kerst vierden we op Curacao. Het was best gek om kerst niet thuis te vieren, zoals ik eigenlijk mijn hele leven heb gedaan.
Met kerst trok iedereen z'n mooie representatieve outfit aan. Best wel gek hoe mensen er dan uit zien na ze 2 maanden gezien te hebben in hun boot, chill outfit. Eerst hadden we een heerlijk diner en daarna kregen we onze kerstcadeautjes die onze ouders van te voren aan de crew had meegegeven. Iedereen was heeel vrolijk toen want we hadden ook cadeautjes onder een mini kerstboompje maar toch :).
Daarna nog met muziek even chillen en zo was de avond alweer over en ging ik heerlijk in mijn hangmat op het achterdek slapen.

1e en 2e kerstdag voelden niet als kerst want wij waren alweer op weg zeilend naar Aruba! Hier gingen we weer voor anker. De dagen op Aruba waren heel leuk. Een dag huurden we een bananenbus zoals dat heet; boom boom boom op wielen met een dak erop. We reden door het hele eiland en stopte bij baby beach. Daar mochten we de hele dag chillen op het strand en later gingen we weer terug met de bus.
Natuurlijk was het niet elke dg zo'n feest. De meeste dagen hebben we aan school gewerkt maar wel met het tropen rooster: van 9-1 school dan tot 5 uur vrij en dan nog van 5-7 school. Dat betekende dus na de lunch zwemmeeeen.
Ook hebben we een keer in de 1-5 pauze gesport op het strand, beach volleybal en een soort reddingszwemmen in het water.

Vandaag is het oudjaarsdag en mogen we de hele dag vrij op Aruba! Superchill!! Vanavond wordt het een groot feest met allemaal lekkere hapjes en hebben wij 1e rang uitzicht op het vuurwerk van het hele eiland.

Alvast een heel gelukkig nieuwjaar allemaal en tot Panama waarschijnlijk.