Beklimmen El Teide en Uitwisseling met school in Tenerife

Hoi allemaal,
Ik heb zaterdag en zondag de El Teide beklommen. Dat is de ena hoogste vulkaan van de wereld!
Het was echt heel erg pittig en zwaar. Onderweg sliepen we in een herberg. De volgende ochtend stonden we om 4 uur ´s ochtends op om de zonsopgang op het hoogste punt te zien.
We hebben de op met de hele groep bereikt, weliswaar wat te laat voor de zonsopgang maar dat maakt niet uit. Het was echt heeeeel gaaf om gedaan te hebben. Te heenweg was echt wel heel pittig met 20 kilo op je rug de hele tijd een steil paadje oplopen. De terugweg was en heel veel chiller, en veel gezelliger omdat je dat op je eigen tempò in groepjes mocht doen. Hierdoor kon je heerlijk kletsen en natuurlijk hielp het dat je omlaag liep.
Het was een ervaring om niet te vergeten en het was zwaar en geweldig tegelijk. Ik zou het alleen niet zo snel weer doen. Vandaag (dinsdag) hebben we een uitwisseling met een plaatselijke school hier op Tenerife. Vanmorgen zijn we naar hun school gegaan en hebben we allemaal spelletjes gedaan en heel leuk gekletst in het Engels/ half Spaans. Het ging beetje stroef want ik ben niet de beste in Engels en al helemaal niet in Spaans maar al met al hebben we leuk gepraat. Deze middag zijn we nog even vrij in Tenerife, onder andere ook om SInterklaas cadeautjes voor elkaar te kopen en vanmiddag en vanavond komt er een klas ons schip bezoeken en hebben wij een leuk programma voor hun georganiseerd met in de avond een bbq!

Ik heb nu al zo veel geleerd hier en dan te bedenken dat ik nog zo veel meer ga leren! Wauw ik ben heel heel heel erg blij en dankbaar dat ik dit mag meemaken in mijn leven.

Doei lieve mensen,
Liefs Linthe

Reacties

Reacties

papa

Dank voor je heerlijke verhaal Linthje!

ohhhh pa

stoer
geniet

Oma Conny

Fijn dat je zo geniet! Ga zo door!

Oma Tiktak

Dat was een hele tocht naar boven en dan het bijzondere landschap dat we op de foto's zagen, heel indrukwekkend.
Dat allemaal met een rugzak van 20 kilo op je rug.
Je bent wel heel erg sterk ! Petje af voor jullie.
Kus, Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!