Spelletjes in de avond

Een van de leuke dingen aan geen mobiel hebben vind ik de supergezellige avonden als we stilliggen. Bijna iedereen zit dan in de salon spelletjes te spelen en te kletsen. Ik kwam een keer op het idee om te gaan gaimsen. Even later was het heel populair en gaven we het een nieuwe naam: sassen. Het gaat als volgt; Je kiest met je partner een onopvallend teken uit (een spel bestaat dus uit partners) en vervolgens krijgt iedereen 4 kaarten en er komen 4 open kaarten in het midden. Het spel begint en iedereen mag random kaarten met het midden ruilen totdat je 4 dezelfde kaarten hebt. Dan moet je het teken seinen naar je maatje en die moet ‘SAS’ zeggen en dan heb je gewonnen. Als je iemand anders een teken ziet doen mag je ‘tegen Sas’ zeggen en dan krijg je een punt.

Naast sassen spelen we ook allemaal andere kaartspellen zoals hartenjagen, stressen, presidenten en ezelen. In het begin was het wel veel uitleggen maar steeds meer mensen weten nu hoe alles gaat en dan kan je afwisselen.

Omdat je met zoveel mensen bent kan je eigenlijk op zo’n avond kiezen wat je gaat doen. Er zijn ook altijd mensen die willen koehandelen of set spelen bijvoorbeeld.

Als we varen zijn er niet echt van deze avonden, want dan heeft iedereen óf wacht óf slaapt. Maar natuurlijk als je niet ziek bent en niet moe is het altijd leuk om tussendoor een spelletje te spelen :).

Linthe

Wela

Ha Linthe! Wat een leuk verhaal. En wat leuk de come back van de spelletjes! Lenja en ik spelen ook koehandel, al begrijp ik er eigenlijk nog geen zak van. Volgens mij spelen we het nog niet zoals het is bedoeld. Sassen klinkt ook leuk! Vroeger toen mensen nog geen t.v. hadden luisterden ze naar de radio en naar hoorspelen. Een verhaal waarbij je ook de geluiden maakt (voetstappen in het grind etc.) erg leuk!Jullie zijn gewoon uitvinders van RetroGaming! kus Wela

Douwe

Klinkt gezellig! :)
Ik mis je mop..
x

ohhhhh pa

Hi Lynthe
Heb veel gevaren en veel kaartspellen gespeeld maar de nieuwe benamingen als stressen, presidenten en ezelen of in je broek doen (sassen) zijn mij totaal onbekend. Slingert de boot niet teveel met kaarten op stock? Wel heel gezellig en leerzaam. Het is wel een tocht met hindernissen en nogal wat zeegang. Gebroken giek, blikseminslag en wat extra stops? We volgen het schip als die in de buurt van land is en je vader heeft weer steeds nieuwe attributen om te weten wat voor weer, hoe hoog de golven en of je met tegen- ruime wind vaart. Zijn alle zeilen al eens een keer gezet? We blijven je volgen.

Vera

Klinkt super meis!
Ik mis je heel erg!
Loveyouuuu

Sterre

Hey lint,
Dat klinkt echt super leuk!!
Dat spel wat jij had uitgelegd speelden we toen ook op kamp. Echt super leuk!!!
Ik mis je echt vet erg

Sterre

Love youu!
X ster

gijsbeer :D

Waauuw vet leuk!
weet je ons geniale briljant bedachte onopvallende teken nog van de bridgie avond? ;)
Suuuuper veel plezier nog!
X Gijs